Historie Hydroplánů
Historie
Hydroplán NC-4 byl první letadlo k mouše přes Atlantský oceán v 1919. Ve dvacátých létech a třicátých létech, hydroplány umožnily mít pravidelnou leteckou dopravu mezi USA a Evropu, otevírat nahoru novou cestu letadlem cesty k jižní Americe, Africe a Asii. Foynes v Irsku, napříč River Shannon z dnešního Shannon mezinárodního letiště byl terminus pro mnoho časných zaoceánských letů. Kde přistát-založená letadla postrádala rozsah k cestovním velikým vzdálenostem a vyžadovala přistávací plochy k zemi, hydroplány mohly zastavit se u malého ostrova, řeky, jezera nebo pobřežních stanic natankovat a resupply. Pánev být Boeing 314 “rychlá plachetnice” letadla přinesla exotické cíle jako Dálný východ v dosahu letadlových pasažerů a přišla reprezentovat románek letu. BOAC a Imperial aerolinie stanovily cestující hydroplánu a pošta transportují spojení mezi Británií a jižní Afriku, Austrálie a Nový Zéland používat letadla takový jako krátká Říše a krátký S.8 Kalkata.
Curtiss NC hydroplán “NC-
Vojenská hodnota hydroplánů byla rychle uznaná a oni byli využiti různými národy v úlohách od anti-podmořská hlídka k námořnímu hledání a záchraně. Letadla takový jako PBY Catalina a krátký Sunderland obnovoval poražené letce a operoval jako letadlo zvěda přes ohromné vzdálenosti Pacifik divadla a bitva o Atlantik během 2. světové války. Největší hydroplán války byl Blohm und Voss Bv 238 který byl také nejtěžší letadlo k mouše během Second světové války.
Hughes H-4 Hercules ve vývoji v USA během válka byla dokonce větší než Bv238, ale to neletělo dokud ne 1947. “husa jedle”, jak H-4 byl přezdíval, byl největší hydroplán vždy k mouše. To krátký 1947 poskoka ' letět se skladem dříví ' byl být jeho minule nicméně, oběť poválečných snížení a zmizení jeho zamýšlené mise jako transatlantická doprava.
PBY Catalina porce jako anténa firefighting letadlo
Do této doby věk hydroplánů byl velmi u konce. Několik faktorů přispělo k poklesu. Schopnost dosednout na vodu stala se méně výhody dlužení ke značnému zvyšování čísla a délce země založilo přistávací dráhy, který byl řízen potřebami spojeneckých sil během Second světové války. Další, jako rychlost a rozsah země-založená letadla se zvětšila, komerční konkurenceschopnost hydroplánů se zmenšila, zatímco jejich design kompromitoval aerodynamickou účinnost a rychlost vykonat čin waterborne vzlet a vystupovat. Soutěžit s novými civilními tryskáči jako De Havilland kometa a Boeing 707 byl nemožný. Letadla mají rád Saunders-Roe princezna udělala to stádiu prototypu, ale objednávky nebo účel nikdy přišli. Helikoptéry předběhly hydroplány v jejich vzduchu-moře role záchrany. Země-umístěný P-3 Orion a nosič-umístěný S-3 Viking se stál americké námořnictvo je připevněno-křídlo anti-podmořská hlídková letadla.
Náhledy fotografií ze složky Hydroplány